Welkomstwoord Flip Verwaaijen

Bestuursvoorzitter De Nieuwe Veenmolen

Een stevig aantal jaren geleden werd ik gevraagd om tijdelijk voorzitter te worden van de vereniging/stichting De Nieuwe Veenmolen. Ik had er wel eens van gehoord. Een molen met een nogal turbulent verleden zal ik maar zeggen. Dat verleden klopt. Een molen van 1653 kan vele verhalen vertellen, ook over wat binnen de stevige muren plaatsvond.

De vereniging De Nieuwe Veenmolen is destijds opgericht om deze unieke molen op een rustiek plekje in Den Haag te laten voortbestaan. Inmiddels is Restaurant Christian gevestigd in de molen en komen de leden van de vereniging regelmatig bijeen om te genieten van culinaire hoogstandjes.

Binding met leden en molen

De vereniging zorgt niet alleen voor binding van leden onderling maar ook voor binding met De Nieuwe Veenmolen. In de afgelopen jaren is de achtergrond van de leden van de Vereniging De Nieuwe Veenmolen verbreed. Voorheen waren vooral aannemers lid, nu bevinden zich onder de leden bijvoorbeeld architecten, ingenieurs, ontwikkelaars, technische adviseurs en installateurs. Daarmee is het een branche-georiënteerde vereniging geworden waar de bouwsector elkaar tijdens informele, gezellige en vooral interessante bijeenkomsten ontmoet.

Inspirerende gastsprekers tijdens kennisavonden

Het bestuur van de vereniging is in handen van enkele leden, die periodiek gekozen worden. Samen met de leden draagt het bestuur zorg voor verschillende activiteiten. Zo wordt er een aantal keer per jaar, voor leden en introducees, een ledenbijeenkomst georganiseerd waarbij een gastspreker een lezing geeft over een actueel of relevant thema. Het streven is om 1 of 2 keer per jaar een locatiebezoek te brengen aan een interessant (bouw)project.

Daarnaast legt het bestuur jaarlijks aan de leden verantwoording af tijdens de algemene jaarvergadering. Alle bijeenkomsten worden uiteraard omlijst door culinaire hoogstandjes.

Word lid en draag bij aan de instandhouding van De Nieuwe Veenmolen

Met de jaarlijkse ledenbijdrage wordt het onderhoud en beheer van De Nieuwe Veenmolen gefinancierd. En dat is, naast de zakelijke sociëteitsgedachte, de binding van de leden met De Nieuwe Veenmolen.

De Nieuwe Veenmolen moet blijven bestaan! Wij zijn daarom voortdurend op zoek naar nieuwe leden. Heeft u zelf interesse of kent u iemand die interesse heeft om lid te worden? Vul dan het aanmeldformulier in en ontvang meer informatie over het lidmaatschap van Vereniging De Nieuwe Veenmolen.

Ook kunt u het formulier hieronder gebruiken als u het leuk vindt om als gastspreker tijdens een van de bijeenkomsten deel te nemen.

Inspirerende gastsprekers tijdens kennisavonden

Het bestuur van de vereniging is in handen van enkele leden, die periodiek gekozen worden. Samen met de leden draagt het bestuur zorg voor verschillende activiteiten. Zo wordt er een aantal keer per jaar, voor leden en introducees, een ledenbijeenkomst georganiseerd waarbij een gastspreker een lezing geeft over een actueel of relevant thema. Het streven is om 1 of 2 keer per jaar een locatie bezoek te brengen aan een interessant (bouw)project.

Nieuwsbrief
Wilt u gastspreker zijn voor een van onze bijeenkomsten? Vul het formulier in en wij nemen contact met u op.